dimecres, 11 de gener del 2012

Etapa 8 (9-gener): Copiapó - Antofagasta

L'etapa de dilluns va estar molt dura, fonamentalment es va notar l'extensió de la pròpia etapa, amb 722 quilòmetres totals i 477 d'especial. Ahir van sortirr en el lloc 99 i van arribar en el 90, el què els col·loca en la posició 92 de la classificació general.

Aquesta etapa va ha estat tot camí ràpid, amb moltes pedres, principalment difícil a la part final, on han hagut de creuat diverses vegades el llit d'un riu amb pedres molt traïcioneres. Van punxar una vegada en el recorregunt i van acabar l'especial gairebé a les 20 hores. Però encara els quedaven uns quants quilòmetres abans del final d'etapa, Van parar una estona a esbargir-se i descansar i novament a la ruta per l'enllaç final. Finalment van arribar al campament, molt cansats, sobre les 22.30 hores.
I si penseu que ja podien anar a dormir, no us feu il·lusió. Després de sopar els quedava la revisió del roadbook, que per demà té moltes modificacions. Pels que no ho saben, us ho explico: el radbook ho imprimeixen amb la ruta originalment dissenyada per la organització, però sempre, a últim moment (per raons climàtiques, organitzatives, etc.) hi ha modificacions, a vegades menors, altres força important, inclús arribant a cancel·lar diversos quilòmetres del recorregut com va passar a la 5a etapa. Aquestes modificacions d'últim moment es notifiquen la nit anterior a cada etapa quan s'entrega el roadbook als competidors, i és aquí quan els competidors (en el cas dels cotxes i els camions ho fa el copi que és qui va llegint el roadbook) incorporen de puny i lletra aquestes modificacions en els seus roadbooks. I ahir precisament aquesta feina era extensa. Esperem que no retardi molt la hora d'anar a dormir, ja que en Joan semblava realment cansat i l'etapa seguint és força llarga.

Avui la etapa es de 565 quilòmetres, dels quals només 9 són d'enllaç. Segons comenta la organització, l'especial té 2 estils marcats, al principi són camins ràpids de terra/pedra amb pistes ben netes i acabant en fesh-fesh- Després segueix un sector neutralitzat d'uns 40 quilòmetres (en els que es 'suspèn' la carrera, normalent per coincidir amb una àrea natural protegida). I finalment una segona especial de terra i sorra, on la perícia dels navegants serà fonamental per orientar-se: les referències seran escasses i arribar a bon port als seus vehicles no sèrà fàcil. I per el final: la famosa "bajada de Iquique", que impressionat des de l'edició del 2010 a cadascun dels participants del Dakar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada