dimarts, 12 de gener del 2016

11/1/16: etapa Salta - Belén. Explicació d'en Joan

El 401 avui ha mostrat senyals de cansament tot i el dia de descans d'ahir. A pocs kms de la sortida ha començat a perdre gasoil. Han podgut avisar a l'assistència, així que ells han pogut lliurar una peça necessària per reparar el 401 a un altre cotxe que encara no havia sortit. Gràcies al lliurament realitzat pel 374 (pilotat per l'Edu Amor i copilotat per el José Luis Di Palma), en Joan va poder canviar la peça enmig del tram. A les fotos veuran el fum que deixava anar el pobre 401 a l mig de l'etapa ...
Foto de www.fuoristradaweb.com




El problema és que encara canviant el tub / mànega (perdó la imprecisió tècnica) que els havian portat, seguia perdent gasoil. Així que en Joan va desconnectar un cilindre, per evitar que seguís perdent. Amb això va aconseguir disminuir la pèrdua de gasoil (encara que no anul·lar-la). Però també havían perdut potència de motor. I això ha fet que les dunes (que no eren massa altes però si molt toves i "enganchosas") els fossin encara més difícils. S'han enganxat diverses vegades i han anat fent el tram poc a poc.
Foto de www.fuoristradaweb.com
La pèrdua de gasoil havia estat important, a punt que han hagut de carregar gasoil d'uns dels camions que normalment aprovisionen de gasolina a les motos (necessiten reaprovisionarse de combustible enmig de les especials, ja que els kms recorreguts són molts més que l'autonomia dels seus dipòsits). sense aquesta recàrrega de gasoil, possiblement no haguessin pogut arribar al campament.
Foto de www.fuoristradaweb.com




Tot això ha fet que encara estiguessin entre les dunes quan ha caigut la nit. I els que han estat aquí alguna vegada, saben que les dunes són una cosa de dia i una altra molt diferent de nit. El que les fa mes difícil de nit és no veure que hi ha mes enllà del teu nas. I per això en Joan s'ha passat part de les últimes dunes guiant an Rodrigo a peu per les dunes.
François FLAMAND DPPI Media web: www.dppi.net
Però tot i així han arribat al campament amb temps suficient perquè el 401 sigui reparat íntegrament abans de la sortida de demà (acaben d'arribar, a les 12.30 de la nit).
François FLAMAND DPPI Media web: www.dppi.net




Han acabat l'etapa en posició 66 de la general del dia, quedant relegats a la posició 47 de la general de carrera.
Us deixo l'àudio de Esports a la Ràdio d'ahir (11/1) a la nit, a Ràdio Cabrera (en català). Veureu que gran part del programa el van dedicar al Dakar, amb els convidats Albert Rubi, Joan Puig i Gabi Roda. El programa el fan Andreu Rosales, Javi Fernandez, David Gaspar i la Mons.
El programa del 11/1/16 a Ràdio Cabrera: d'esquerra a dreta: Gabi Rueda, Albert Rubí, Joan Puig (els 3 convidats) i Andres Rosales (conductor del programa).
Gràcies Mons per enviar l'àudio i la foto!


1 comentari:

  1. Ànims Joan! El relat m'ha agradat molt. Pilot...mecànic....i molta força! Això i un parell.
    Ah, i el bloc la millor manera de seguir-te!

    ResponElimina