dilluns, 4 de gener del 2016

4/1/16: etapa Villa Carlos Paz - Termas de Río Hondo. Explicació d'en Joan


Que content que estava en Joan amb l'etapa! Si abans tenia molt bones sensacions sobre la manera de conduir d'en Rodrigo, avui va a tornar a comprovar les seves percepcions de la Baixa Porta Alegre: en Rodrigo és un pilot excel·lent.
En els primers 30 kms ja havien passatat uns 10 o 12 cotxes. Més endavant hi havia un tros d'uns 200 mts de fang molt difícil, on molts es van enganxar (entre ells el Nani Roma i el Xavi Pons). Pel costat passava una via de tren i el 401 va decidir canviar de terreny per uns minuts: circulant per les vies van aconseguir evitar el fangar i continuar amb l'excel·lent ritme que portaven.

Foto de http://www.fuoristradaweb.com/
Velocitat màxima en recta del 401, a l'especial: 165 km / hora. Una contrapartida una mica negativa de la velocitat: en una de les zones de control de velocitat de l'especial *(veure mes abaix) es van passar una mica del límit màxim i això pot significar alguns minuts de penalització. Quan vaig parlar amb Joan, encara no tenien resposta de l'organització al respecte, però això tampoc els preocupava massa als "habitants" del 401, ja que si els arriben penalitzar, només serien uns pocs minuts.

Foto de François FLAMAND DPPI Media
Tot això els ha permès arribar al lloc 47 (havien sortit al 89), i per tant demà sotirán al 47. Ha estat el 1r cotxe bolivià en arribar a meta!

Foto de François FLAMAND DPPI Media
Foto de http://www.fuoristradaweb.com/
*Explicació: en alguns sectors curts de l'especial (quan es passa per zones habitades, per exemple), la velocitat està limitada i l'ASO controla molt que no es sobrepassin els límits establerts. Si es sobrepassen aquests límits, l'ASO pot penalitzar als participants afegint minuts al temps total de carrera, que computen per a la classificació final. Aquestes penalitzacions també s'apliquen en altres situacions, per exemple quan no es passa per algun punt de control.
Perdó als "fierreros" (com es diu per aquí als que porten benzina circulant per les venes) per aquesta explicació tan bàsica, però hi ha molts seguidors d'en Joan amb poc coneixement del "món motor".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada