dijous, 12 de gener del 2012

Etapa 9 (10-gener): Antofagasta - Iquique

Quina etapa més dura!No us he escrit abans explicant l'etapa d'ahir, perquè tot just avui a les 8:30 han arribat al campament, i ha sigut llavors quan en Joan ha pogut trucar per explicar-nos les seves peripècies a l'etapa 9. I després, amb la diferència horària, l'Albert estava treballant i tampoc va poder traduir-ho fins que va tornar a casa. Però finalment arriba la informació de l'etapa del 10 de gener.
Ha esat una etapa de 556 quilòmetres, amb només 9 d'enllaç. Al completar aquests 556 quilòmetres, ja han superat l'especial més llarga de tot aquest Dakar! No només ha sigut duríssim pel terrenym sinó que han tingut molts problemes mecànics. Què ha passat? Anem per parts:
- Han trencat el coixinet d'una de les rodes i hagut d'esperar que el camion T4 arribés per donar-lis el recanvi i arreglar-lo (el T4 és un camió de l'equip d'assistència de Jaton Racing que està en competició i que per tant pot realitzar reparacions o proveïr-lis recanvis, ja que duran l'especial només es pot rebre ajuda de vehicles participants en competició).
- S'ha desprès l'hidràulic que va a sota del cotxe (s'utilitza entre altres coses per ajudar a treure el cotxe quan s'enganxen), l'han hagut de lligar amb filferros (literalment), però s'ha seguit desenganxant diverses vegades i tornar a parar i reenganxar-lo.
- S'ha des-soldat del chassís el soport del motor i han hagut de posar fustes per aguantar-lo.
- Amb tot això s'ha tallat un cable que ha deixat el cotxe sense electricitat pel què ha deixat de funcionar el motor, i li ha suposat una bona estona a en Joan trobar a on estava l'errada per poder seguir endavant.
Tot i això quan la organització s'ha comunicat amb ells per preguntar-lis si volien la contrasenya del GPS, han dit que no. Us ho explico aìxò: el GPS que porten no és com el que portem nosaltres al cotxe, que et mostra un mapa i et diu per on anar. Aquest GPS mostra a la organització a on estan ells en tot moment (per qüestions de seguretat) però a ells només els mostra amb una agulla (com si fos una brúixola), la direcció en la que hi ha el pròxim waypoint, i això quan estan a 30 o 40 quilòmetres. A més, si s'ha de fer una volta per fer arribar a aquest punt, el GPS tampoc ho marca. Senzillament diu "el punt al que vols arribar està per allà" (per alguna cosa és la carrera de raids més difícil de món!). Tot i així, no és que l'aparell no pogui donar més informació, sinó que està protegida amb una contrasenya. I la organització pot donar-te aquesta constrasenya per que sigui més fàcil arribar- Per suposat que si te la donen, et penalitzen amb temps (altres de les penalitzacions que us explicava en aquest bloc fa unes etapes). L'Edu i en Joan no han volgut la contrasenya i han pasat per tots els waypoints de l'etapa, novament, només han penalitzat per arribar fora de l'horari!
Per sort han pogut dormir una estona en el tram, perquè els tocava tornar a sortir a l'enllaç de l'etapa d'avui a les 9:48 (crec haver sentit que en Joan comentava aquest hora a l'Edu mentres parlàvem, però a l'haver arribat avui al matí, encara no figuren a la web oficial a la llista dels que poden sortir així que no puc ser més precisa). L'equip de mecànics de Jatón Racing estava treballant durament per poder posar al 382 en condicions en el poc temps que tenien abans de la sortida.
L'etapa d'avui (la 10a), la última especial a terres xilenes, els portara fins a Arica. És una etapa de 694 quilòmetres totals, dels quals 377 són d'especial. Amb terrenys variats: terra/pedra, terra i sorra, amb dunes i fesh-fesh. Segons explica la organització "al començament de l'especial, s'emocionarn amb una vista espectacular que mescla sorra i ones i s'allarga diversos quilòmetres. Encara que els experts que es sentin mes a gust podran surfejar a les dunes que s'extenen per un centenar de quilòmetres. Per altre banda, la zona difícil de fesh-fesh que s'haurà d'afrontar al final de l'especial, conduïrà a tots a la dura realitat del rally-raid".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada