diumenge, 10 de gener del 2016

10/1/16: jornada de descans. Salta.


Avui és l'esperat dia de descans del Dakar. Les exigències de la primera setmana van deixant als competidors (fonamentalment als de més enrere) amb un cansament acumulat que fa que l'etapa d'avui sigui fonamental per recarregar piles de cara al que es ve. Les assistències tenen més temps per a una revisió més exhaustiva dels cotxes i tot s'ha de deixar a punt. "Ara comença el veritable Dakar" (SIC el copi estrella)


Segons la web de l'organització:
    Descans, sense respir
    El Dakar té els seus costums a Salta, on el bivac ja va servir de marc al dia de descans en el 2013 i 2014. Però un cop més, aquesta pausa no teòricament han de poder a molts competidors fer res al centre de la ciutat, caracteritzat per un ric patrimoni arquitectural heretat de l'època colonial. El programa està prou ple: realitzar un manteniment complet dels vehicles, aprofitar una mica més de son i concentrar-se sobre els objectius encara més alts de la segona setmana. Durant aquest esbarjo, segueix la carrera ...


En cas dels nostres aventurers, el Rodrigo està aprofitant el dia amb la seva família que ha anat a visitar-lo des Bolívia i amb qui ha aprofitat per compartir hotel: un somni reparador en un bon llit abans d'encarar la segona i més dura (segons diuen) setmana del Dakar. En Joan ha preferit (un té les seves manies) dormir com cada nit al bivac, i prendre el dia amb molta calma: un constipat l'acompanya des que van entrar a Bolívia i la calma ajuda a recuperar energies...

Foto d'en Joan
I pel que fa al 401, li estan fent una posada a punt complerta. No només els integrants humans d'aquest equip de 3 necessiten estar preparats per encarar les dunes de Belén, el 401 també es mereix uns bons mims per part de l'equip de mecànics de Jatón per poder enfrontar aquesta segona setmana en condicions òptimes.
Foto de www.fuoristradaweb.com



Foto de www.fuoristradaweb.com



I per acabar, us deixo aquest vídeo del programa de TDP (televisió espanyola) d'ahir. Una entrevista an Joan en arribar al campament, després de l'etapa Uyuni-Uyuni.


 Merci Kim Ayza i Rosa Murcia per el video!

Un punt negatiu de l'etapa d'ahir, i que no sé si a més els pot penalitzar minuts: els van multar per excés de velocitat. És una multa interna de la cursa, no oficial del sistema de trànsit del país. Recordeu que fa uns dies us vaig comentar que en alguns trams de l'especial hi ha imitacions de trànsit? En aquella ocasió era per un pas per zona poblada i els van penalitzar amb 2 minuts. Una altra de les zones on hi ha limitació de velocitat és en els metres previs i posteriors als controls de pas (on els segellen una plantilla que porten al cotxe, a més de registrar l'organització el pas del vehicle pel lloc). I sembla ser que ahir, amb l'afany de recuperar part dels minuts perduts, van sortir una mica més ràpid del permès d'un control de pas. I avui, res de lliurar-los el road book de demà fins que no paguin la multa! Tant de bo no els penalitzin minuts a més de la multa ...





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada