dissabte, 9 de gener del 2016

9/1/16: etapa Uyuni - Salta. Explicació d'en Joan

Després de l'etapa d'avui, ja tenim als nostres aventurers novament a l'Argentina.
Per als que venien seguint l'etapa wp a wp al web de l'ASO i van veure que del WP2 al WP3 van caure de la posició 42 a la 57, sapigueu que no ha sigut ni per una punxada ni per cap problema mecànic. S'han parat a ajudar a un Mini (dorsal 325) que estava enganxat i s'han quedat enganxats ells també, el que els va portar a perdre uns 20 minuts i 15 posicions. Han pogut sortir gràcies a l'ajuda d'en Xavi Foj i en Nacho Santamaría (dorsal 348), que enganxant en el seu cotxe (categoria T2) les slingas que en Joan tenia ja col·locades en el 401, els han tret de l'embolic. Això els ha demorat, perquè a més ja els havien passat bastants cotxes, i han menjat molta pols recuperant posicions.
Foto de www.fuoristradaweb.com
El recorregut d'avui ha estat espectacular segons m'ha explicat en Joan. Per als que suposaven que al Dakar es moren de calor cada dia, sàpiguen que avui, mentre recorrien les zones més altes, han tingut neu durant uns quilòmetres. No abundant, però sí que estava al terra blanquinós i anava caient nevisca mentre ells conduïen per la zona.
Foto de François FLAMAND DPPI Media web: www.dppi.net

Com ja us havia comentat ahir, l'etapa tenia uns quants quilòmetres neutralitzats (uns 80-90) entre 2 especials. Aquest tram neutralitzat és una pista bastant estreta amb uns barrancs espectaculars, bonics per "turistear" (fet permès al no estar sent cronometrats), però molt perillosos per anar en carrera, raó per la qual es van neutralitzar (segons opinió experta del nostre copi estrella ).
Foto de www.fuoristradaweb.com
El tram neutralitzat acabava just després del pas fronterer, a partir d'on reiniciava l'especial. Aquesta segona part de l'especial ha sigut anul·lada per a motos i quads, la qual cosa ens ha fet pensar (als fans que no enlairàvem els ulls del web de l'ASO amb les notícies d'última hora i els controls minut a minut), que el terreny podia estar molt complicat per als cotxes també (el recorregut no estava desdoblat, cotxes i camions havien d'anar pel mateix traçat que motos i quads). Segons m'ha comentat Joan, estava plovent molt quan va arribar el moment que les motos marxessin aquesta segona part d'especial, i no semblava que anés a afluixar. A més era una recorregut que incloïa diversos encreuaments de rius, el que va portar a l'organització a fer una retallada d'última hora en el recorregut. En arribar l'hora dels cotxes, la pluja pràcticament havia parat i van considerar que les condicions eren adequades, pel que van seguir amb el recorregut complet. Joan m'ha comentat que no va ser molt diferent a les condicions que es van trobar altres dies de competició.
Foto de François FLAMAND DPPI Media web: www.dppi.net

Un apunt curiós: si es fixen bé en la foto d'aquí dalt, el cotxe torna a tenir l'aleta esquerra. No els estic volent enganyar amb una foto d'un altre dia (de fet jo vaig pensar que els fotògrafs francesos s'havien equivocat i havien enviat una foto dels primers dies). Creés o no, algú del públic va trobar l'aleta, la va portar al campament, la va lliurar a l'organització, que al seu torn la hi va lliurar a l'assistència de Jaton, que van poder tornar a muntar-lo al cotxe. A veure quant resisteix ...

L'etapa d'avui l'han acabat en la posició 49. De la classificació global de la cursa, segueixen en la posició 37 de la general, liderant la categoria T3, a 01:12:05 per davant del segon. Endevant 401!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada