dimecres, 6 de gener del 2016

6/1/16: etapa Jujuy - Jujuy. Explicació d'en Joan

Segons el previst per l'organització, l'etapa per a cotxes havia de ser de 630 km totals, 429 km d'especial i 201 d'enllaç. Avui no hi ha hagut retallades del recorregut d'última hora, així que van complir amb els 429kms d'especial previstos originalment.
Segons la web oficial, sobre l'etapa d'avui:
    Marató I, res de mecánica
    Per diverses raons, els competidors es veuen enfrontats aquí al seu primer gran test. En l'especial s'evoluciona a una mitjana de 3 500 metres d'altura, amb incessants canvis de ritme lligats a l'alternança de terrenys sorrencs i pedregosos. Aquest copiós menú està servit quan gairebé tots han corregut gairebé 2 500 km, amb un volum d'hores de seient, esgotador per als pilots que estan més avall en la classificació. Es tracta sobretot de la primera part d'una etapa marató particular amb parc tancat per als vehicles ... i per als competidors.
Però anem als detalls de l'etapa per al nostre 401. A diferència dels dies previs, i del que passava al mateix campament de Jujuy (del qual els separaven només 100 km de la llargada i arribada del tram), l'etapa ha transcorregut tota per terrenys molt secs. Tal com diu l'organització sobre l'etapa, la mitjana d'alçada era de 3500mts d'alçada, una altra diferència amb etapes prèvies i que serveix de bon precedent per a les etapes que vindran a Bolivia.
Foto de François FLAMAND DPPI Media www.dppi.ne
Ha estat una etapa bàsicament de pistes ràpides, amb zones molt tècniques per la gran quantitat de pedres, i amb només alguns trams curts de fora de pista (fonamentalment llits de rius secs), amb algun que altre tros de fesh-fesh, encara que no dels molt complicats.
Foto de www.fuoristradaweb.com
Van sortir amb un objectiu en ment: millorar posicions per entrar a Bolívia el més alt possible. En els primers quilòmetres ja havien avançat a 2 cotxes (surten amb 30 segons entre cotxe i cotxe). I tant que van millorar posicions: acabar l'etapa en la posició 47 del dia. I van 45 de la general! A més es van posar 1ers de la categoria T3 (ahir anaven 3ros), deixant al 2on a 19 minuts i al 3r a 30. Amb això han complert amb escreix el primer objectiu fixat per el Rodrigo: arribar a la seva terra, Bolívia, i fer-ho bé posicionats.
Foto de François FLAMAND DPPI Media www.dppi.ne











L'altura els ha limitat la velocitat. Veient la foto d'aquí dalt potser a alguns (els menys "fierreros") els sembli a acudit això de la limitació de velocitat. I més quan us expliqui que han hagut d'anar a poc a poc, no sobrepassant els 130-140 km / hora. ¿Això és limitar la velocitat? Si. D'una banda l'altitud, amb menor concentració d'oxigen, afecta la combustió dels motors, i treu potència al cotxe (els cotxes també s' "apunan"), però això afecta tots els motors de la mateixa manera ja que és una qüestió que no depèn de cada cotxe sinó de les condicions ambientals generals. Però en el cas del 401 (i d'altres tants cotxes de no tanta potència com els punters), a més, la menor densitat de l'aire (explicació d'en Joan), fa que el motor es sobreescalfi, i no poguessin mantenir els 160 km / hora que els hagués permès l'altura, havent de limitar la velocitat a 130-140 km / hora. Segons em va comentar Joan, els cotxes amb més potència de motor, no van patir aquesta limitació ja que no es recalientan amb l'altura (o almenys no tant).
Foto de www.fuoristradaweb.com

Foto de www.fuoristradaweb.com






Després de recórrer l'especial, i com encara tenien uns minuts de marge per entrar al campament, en Joan li ha fet una revisió al cotxe. l'ha trobat molt , ha canviat el filtre d'aire per tenir-lo a punt per demà i cap al parc tancat!
Demà els espera el pas fronterer, tràmits de migracions i després una especial de més de 300 kms. fins a arribar a Uyuni.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada