dimarts, 12 de gener del 2016

12/1/16: etapa belén - Belén. Explicació d'en Joan

"Mai en la meva vida vaig passar tanta calor" paraula de copilot.
L'etapa d'ahir es va cancel·lar parcialment a partir del CP 2, causa de la calor.
Segons el web de l'ASO:
    11:37: S'atura la carrera al CP2
   S'esperava avui que la fesomia de l'etapa plantegés dificultats. Les dunes de Fiambalá i la gran calor anunciaven una jornada complicada. Aquest temor queda corroborat pel gran nombre de competidors amb problemes, especialment les motos. Davant aquesta situació la direcció de la cursa ha pres la decisió que devia. Per tal de garantir la seguretat màxima dels pilots, la cursa s'atura al CP2.

Foto de www.fuoristradaweb.com


Com ja us comentava al post sobre els detalls de l'etapa, en Joan i en Rodrigo sortien avui darrere de 65 cotxes i 41 camions. I això feia que el camí estigués destrossat quan els arribava el torn a ells.
Foto de www.fuoristradaweb.com



Atès que era una etapa fonamentalment fora de pista i amb molta navegació, en Joan va decidir guiar el 401 per fora de les rodades. Què vol dir això? En lloc d'anar pel camí pel qual la majoria ja havia passat, i que per tant estava molt marcat i destruït, va decidir portar al 401, també fora de pista, però una mica més enllà. Després de tot, en el fora de pista vas per on vols, només tens que passar per uns punts determinats del recorregut (els wp), però com arribar-hi, depèn del gust del consumidor. Anant de vegades una mica més a l'esquerra o altres més a la dreta, però sense allunyar-se massa del rumb marcat (i per tant mantenint-se prop dels wp pels quals havien de passar), en Joan ha anat guiant al Rodrigo per fora d'on la majoria havia passat en bona part del recorregut. D'aquesta manera, el camí estava verge i era més circulable, però en alguns moments podia no ser tan directe com el "normal". Això els ha portat a intentar reprendre el "camí correcte" per escurçar recorregut. El camí més curt entre 2 punts és la recta, però no sempre és el més ràpid. I el mateix ha passat amb el "camí correcte", que segurament ha sigut el millor per als primers, però a ells els ha portar a la seva primera enganxada. Després de palejar una bona estona, han aconseguit desenganxar al 401 i continuar endevant.
Foto de www.fuoristradaweb.com


Bastant més endavant, han trobat un canó, que tothom havía passat per dins. Però eren tants els que hi havien passat que era intransitable. Per això, en Joan ha decidit anar per a dalt (després de tot, el canó no era tan profund). I han anat molt bé durant uns quants kms., fins que s'han trobat amb una rasa que no han vist. I aquesta ha sigut LA enganxada del dia: han estat 3 hores i mitja (literals, no figurades) palejant i treballant amb les planxes per poder treure el cotxe. Segons Joan "hem palejat una muntanya sencera de sorra!"
Foto d'en Joan


Recordeu que al principi d'aquest post us comentava que s'havia suspès part de l'especial per la calor? La temperatura màxima del dia a la zona ha estat de 48º. I ells palejant ...
Donades les circumstàncies del dia la posició 66 a la general és molt meritòria, no us sembla?
Lamentablement han quedat relegats a la 4º posició de la seva categoria. Però fins a l'últim dia, res està decidit: "C'est li Dakar, mon ami!"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada